Nejmenovana banka a japonska investicni spolecnost se dohodly na usporadani prestizniho veslarskeho zavodu. Oba tymy dlouho a tvrde trenovaly, az nadesel dlouho ocekavany den. Obe muzstva si verila, ale Japonci vyhrali na cele care - o cely kilometr. Tym banky byl zdrcen. Vedeni spolecnosti rozhodlo, ze pricina drtive porazky musi byt odhalena a najala konzultacni firmu, aby problem prozkoumala a navrhla jeho reseni. Konzultanti zjistili nasledujici: zatimco Japonci meli osm veslaru a jednoho kormidelnika, bankeri meli jednoho veslare a osm kormidelniku. Po roce dalsiho studia a milionech dolaru spotrebovanych na analyzu problemu konzultacni firma zaver upresnila: v bance prilis malo lidi vesluje a prilis mnoho kormidluje. Protoze na letosni rok byl domluven odvetny zavod, struktura bankovniho tymu byla od zakladu reorganizovana: novy tym se skladal ze ctyr kormidelnickych manazeru, tri oblastnich kormidelnickych manazeru a systemu pro zvyseni vykonnosti veslare a podporu jeho pracovniho nasazeni. Letos Japonci vyhrali o dva kilometry. Vedeni banky propustilo veslare pro nedostatecnou vykonnost a vyplatilo manazerum premie za objeveni priciny problemu...